Együttműködés a biztonságunkért

A Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete (továbbiakban: MÉKISZ) és a Magyar Gyógyszerészi Kamara (továbbiakban: Kamara) együttműködési megállapodást kötött 2012. március 29-én. A megállapodást a MÉKISZ IX. Országos Szakmai Konferenciáján írta alá dr. Bérci István MÉKISZ elnök és dr. Hankó Zoltán a Kamara elnöke – tudósított a kamara honlapja.

A szerződő felek a szerződés háttereként rögzítették, hogy:

– szakmai felelősséget éreznek az étrend-kiegészítő készítményeket vásárló fogyasztók iránt,

– felelősséget éreznek a gyógyszertárak által forgalmazott termékek minőségéért, továbbá

-fontosnak tartják, hogy a gyógyszertárak a tájékoztatási kötelezettségüknek magas színvonalon eleget tudjanak tenni, és

– egymással együttműködve nagyobb lehetőséget látnak a fogyasztók hatékony felvilágosítására és tájékoztatására a biztonságos termékek kiválasztásának segítése érdekében.

A szerződő felek együttműködésük eredményeként az étrend-kiegészítő készítmények piacának kedvező, a gyártók, a forgalmazók, a termékek ajánlásában érintett szakemberek és fogyasztók érdekeit szem előtt tartó átalakulásában bíznak.

A MÉKISZ abban érdekelt, hogy csak a megfelelő minőségű és biztonságossági színvonalú termékek kerülhessenek kereskedelmi forgalomba és a termékek forgalmazását kellő információval rendelkező szakemberek segítsék. Az étrend-kiegészítő készítmények forgalmazása szempontjából a gyógyszertárak kiemelkedő jelentőséggel bírnak, mivel a fogyasztók az egészségmegőrző termékeket nagyobb bizalommal vásárolják olyan értékesítési helyeken, ahol kellő tájékoztatást kaphatnak a megvásárolni kívánt termékekről. Az MGYK pedig elő kívánja segíteni, hogy a gyógyszertárak képesek legyenek megfelelni jogszabályban rögzített azon kötelességüknek, hogy a gyógyszertárban forgalmazott valamennyi termékkör – így a MÉKISZ tagjai által forgalmazott étrend-kiegészítők – esetén a betegeket, fogyasztókat teljes körű tájékoztatással kötelesek kiszolgálni. A gyógyszerészek munkáját is nagyban megkönnyítheti, ha az adott piaci szegmensben vállalkozásoktól közvetlenül juthatnak információhoz a szakmát és a mindennapi működést érintő kérdésekről, megoldásokról.