Százmilliókkal vettek vissza reklámköltéseikből a gyógyszercégek

Bár a hirdetési árak nem változtak, a gyógyszercégek mind kevesebbet költenek reklámra – adja hírül a Medicalonline című szaklap, amely ismertette a ComFit elemzését. 

Horváth Katalin, a ComFit Kft. cég ügyvezetőjének elemzésébőlkiderül, hogy míg 2010-ben valamivel több mint 1,1 milliárdot fizetettki a gyógyszeripar, addig 2011-ben már csak alig több mint 900 millióforinton osztozhattak a lapkiadók. Az összeg 73 százalékát a költésilista első 15 helyén álló forgalmazók fizették ki.

A Richter és az Egis, ahogy tavalyelőtt, úgy 2011-ben is a legnagyobb hirdető volt a piacon. A Richter harmadával növelte areklámköltségvetését 2010-hez képest, miközben hirdetett termékeinekszáma csak kettővel emelkedett. A 47 reklámozott termék közül 2011-benis a Xeterre (koleszterinszint-csökkentőjére) fordította a legtöbbet, és (listaáron számolva) újra 14 millió forinttal támogatta a szereplését.

Az Egis is közel 25 százalékkal többet költött, ám 2010-hez viszonyítvanyolccal kevesebb terméket promotált a szaklapokban. A Cover-csoport 16termékének hirdetésére már csak 46 százalékot fordított, a 2010-es 60százalékhoz képest. A Pfizer 50 százalékkal növelte a hirdetésrefordított összegét, így helyet cserélt a GSK-val, amely 2010-hez képest15 százalékkal kevesebbet költött hirdetésekre. A Pfizer költésénekközel felét a generikus és second brand termékekre fordította.