A Kreatív Online oldalán jelent meg egy érdekes összefoglaló az Inspira Research saját finanszírozású kutatásáról, mely során a magyar internetező lakosság egészséggel és betegségekkel kapcsolatos információszerzési szokásait kutatták. Emellett annak is utánajártak, hogy az emberek mennyire bíznak a különböző online, offline és print csatornákban, valamint, hogy mennyire kritikusak a világhálón található egészségügyi tartalmakkal és hirdetésekkel szemben. A kutatás egy 400 fős, az ország internetező lakosságára nézve reprezentatív mintán zajlott.
A gyógyszerellátás szempontjából örvendetes hír, hogy a válaszadók szerint a leghitelesebb információs közeget a gyógyszertárak jelentik. Egy 1-10 közötti skálán mérve a gyógyszertárak 6,3 pontos minősítést szereztek közvetlenül az orvosi rendelők (6,2) és a patikai újságok (5,9) előtt. Őket követték az online tematikus egészségportálok 5,8-as eredménnyel.
A jó szereplésnek azonban sajnos nem lehet felhőtlenül örülni. A kutatás készítői szerint nagy baj, hogy az összes eredményt egybevetve nagyon alacsony az átlagos bizalmi érték. Éppen ezért iparági összefogásra lenne szükség a bizalom helyreállítására, hogy a fogyasztók hiteles és megbízható egészségügyi információkhoz jussanak.
A kutatás további eredményei és részletes adatai megtalálhatók a Kreatív Online oldalán.